Přejít k hlavnímu obsahu
Jak pozvednout bedňáctví v Česku na vyšší úroveň? | Foto: Márty Novotný
Jak pozvednout bedňáctví v Česku na vyšší úroveň? | Foto: Márty Novotný
Radek Pavlovič - Út, 16.03.2021 - 08:00

Dělníci kultury #11: David Suslík (Shameless)

Pokud jste navštívili nějaký koncert nebo festival, narazili jste patrně na jejich práci. Ani o tom třeba nevíte. Firma Shameless „dodává“ na kulturní akce pracovní sílu – bedňáky. Za poslední roky byli vlastně úplně všude. A u zrodu firmy stál David Suslík.

Shameless vznikli jako ryze česká firma. Prapočátky fungování se datují někdy k roku 2007, kdy se David a jeho kamarád Jáchym nezávisle na sobě stali bedňáky. Nedlouho poté už brali na akce i své kamarády a známé. Skupina se rozrůstala a přicházely další akce. První velký křest ohněm přišel v podobě festivalu Votvírák, který v roce 2009 dostali David a Jáchym kompletně na starost. „Nemyslím, že bychom měli nějaký zlomový okamžik, naše profesionalizace byla postupný proces,“ vzpomíná David.

V průběhu let se aktivita, která dostala nakonec nálepku Shameless, rozrostla na databázi několika tisíc lidí, jejich školení, a to včetně výjezdů do zahraničí. Shameless vyrostli ve firmu, která byla snad na každém eventu v Česku. Shameless vyvinuli i vlastní aplikaci OnSinch na management nárazových prací. S ní postupně expandují do zahraničí. „Chtěli jsme se inspirovat v zahraničí, ale zjistili jsme, že v mnoha případech se naopak zahraničí může inspirovat u nás,“ podotýká David. 

Jak pozvednout bedňáctví v Česku na vyšší úroveň? Co Davidovi dala práce produkčního v Roxy? A hlavně jak vydržet v oboru po zkušenostech z posledního roku? Hostem dalšího dílu Dělníků kultury byl David Suslík, šéf firmy Shameless. Poslechněte si další díl podcastu o lidech, bez nichž by se živá hudba neobešla, i když nejsou vidět...

 

Tagy Dělníci kultury Podcast podcast Frontman.cz Shameless
Znám lidi, co znají jiný lidi. Dělník kultury, co zpovídá jiné dělníky kultury. Mnoho let na trase novinařina, PR, marketing a hudba. Mám za sebou propagaci čtyř ročníků festivalu Brutal Assault a produkci i promo stovek koncertů pod značkou Obscure Promotion nebo River Promot...
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY