Přejít k hlavnímu obsahu
Všechny nástroje Jakob natočil sám, přesto to zní jako bychom poslouchali partu sehraných kámošů | Foto: Lövely Records
Všechny nástroje Jakob natočil sám, přesto to zní jako bychom poslouchali partu sehraných kámošů | Foto: Lövely Records
Petr Adamík - Pá, 26.03.2021 - 12:00

Jakob Mind předvádí na sólovém albu svižnou one man show

Když si frontman švédských Rotten Mind po vydání jejich posledního alba Rat City Dog Boy jen tak pro zábavu nahrál ve studiu pár vlastních skladeb, nečekal, že se setkají s tak velkým ohlasem. Fanoušci si ihned přáli další, a tak se Jakob Arvidsson rozhodl, že jim je dá.

Jakobovi Rotten Mind si svým loňským albem upevnili pozici jedné z nejzajímavějších švédských nezávislých kapel balancujících kdesi na pomezí klasického punk rocku a new wave. Na podobné vlně se vlastně nese i jeho aktuální sólový debut, který ale zároveň vstřebává i jiné vlivy, které by do katalogu Rotten Mind zrovna nezapadaly. 

Power pop, post-punk, surf rock, ale i garážový rock 60. let, to vše a mnohé další hudební odnože lze zaznamenat v desítce energických skladeb. Melancholické polohy (úvodní The One Who Got Away) se střídají s ozvěnami šedesátkového mersey beatu (7 Days nebo Rock´n´Roll´s Got Me All Messed Up) a vzápětí na nás náhle vykoukne plážové sluníčko v surfově rozspustilé Let Them Know. Překvapivě jednou z nejsilnějších písní je instrumentální Little Evil One se svou zádumčivou atmosférou; jakobyste zkřížili Joy Division s Billym Idolem. Podobný nádech má se svými mollovými akordy i závěrečná I Don´t Wanna Be (Around) You. Druhá půlka desky je celkově hudebně barvitější a zajímavější, a to i díky tomu, že se trošku ubere noha z plynu a přijdou na řadu i pomalejší kousky jako On The Floor. Celkově však převládá svižnější tempo. Výsledkem je poměrně obstojná one man show.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

The One Who Got Away, a vůbec i další tvorba Jakoba Minda, nezní sice výjimečně, podobně to totiž váleli rovněž švédští The Vicious nebo Generacion Suicida z Los Angeles, a rovněž s tímto soundem si pohrávají také představitelé kanadské power-popové scény Sonic Avenues, rozhodně jí ale nechybí upřímnost a radost z hraní. Ta z této kolekce přímo srší. Všechny nástroje, jeden po druhém, si Jakob Mind natočil sám, výsledek ale přesto zní, jako bychom poslouchali partu dobře sehraných kámošů, kteří to ve studiu hrnou naživo. 

Jakob Mind - The One Who Got Away

Jakob Mind – The One Who Got Away

Lövely Records, 2021, 28 min.

65 %

Tagy Recenze alb Jakob Mind Rotten Mind
Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY