Přejít k hlavnímu obsahu
Stanley - Čt, 04.06.2015 - 12:00

Seymour Duncan Woody HC: cesta k závislosti

Ať už patříte mezi hráče výlučně akustické, nebo si akustickým hraním jen zpestřujete svůj hlučný život s kytarou elektrickou, čas od času potřebujete vašeho akustického miláčka zesílit. A pro ty, kteří z jakéhokoliv důvodu volí místo elektroakustické kytaru čistě akustickou, je tu nyní možnost, jak se vyhnout zásahu do těla kytary a zároveň nemuset zvučit nepohodlným a mnohdy vrtošivým mikrofonem. Seymour Duncan Woody HC se hlásí o slovo...

Jak to vypadá?

Tvarově se tento snímač podobá trochu většímu singlu, jaký známe z elektrických kytar. Je elegantně vyveden v přírodní barvě a výrobce nám jej navíc nabízí ve třech barevných odstínech, aby vám snímač co nejlépe ladil, či naopak – dle libosti – kontrastoval s kytarou. Na kratších stranách snímače nalezneme zářezy vyplněné filcem, jejichž pomocí uchytíme snímač do ozvučného otvoru o průměru 98 až 104 mm – a je tedy vhodný pro všechny běžné typy akustických kytar.

Uvnitř dřevěného bločku se nachází pasivní elektromagnetický snímač, odpovídající svou konstrukcí snímačům typu humbucker a je tedy odolnější vůči případnému brumu a poskytuje kulatější, teplejší a hutnější zvuk. Ze snímače je vyveden cca dvoumetrový kabel studiové kvality, zakončený klasickým jackem. Stačí tedy jen snímač ukotvit do rezonančního otvoru, zapojit do komba a můžeme hrát. Pokud dáváte přednost před kombem hraní přímo do pultu, nebo máte kombo vybaveno XLR vstupem, lze vše jednoduše vyřešit příslušnou redukcí. V jednoduchosti je síla... tak pojďme hrát.


Jak to hraje?

K testování tohoto snímače jsem použil hned tři akustické kytary. Jednu tvaru dreadnought, druhou tvaru jumbo a nakonec zkusil experiment a snímač vyzkoušel na elektroakustickém mini-jumbu. Vše ve spojení s akustickým kombem Marshall AS-50. Pro snímání klasické kytary s nylonovými strunami tento snímač není vhodný.

Jako první jsem použil snímač ve spojení s dreadnoughtem Seagull střední cenové třídy, s poměrně vyzrálým a vyhraným zvukem. Zvuk zněl naprosto přirozeně, silně a zůstal zde zachován typický, akustický sound kytary. Nekonalo se žádné zkreslení ani mikrofonní nádech... naprostá spokojenost.

V zájmu objektivity jsem nechal na zesilovači korekce "narovno" a mám dojem, že to tak kytaře i snímači nejlépe slušelo. Po přesunutí snímače na jumbo Epiphone jsem opět nenašel nic, co by bránilo v použití snímače i na kytary s opravdu velkým korpusem. Náchylnost ke zpětné vazbě byla v porovnání s mikrofonem opravdu minimální. Pokud člověk dodržuje zásady jak se zpětné vazbě vyhnout, lze ji s tímto snímačem snadno ukočírovat, a to i při vysokých hlasitostech.

Nakonec jsem se rozhodl porovnat snímač se zabudovaným piezosnímačem v mini-jumbu Washburn. I u poměrně malého těla byl zvuk více než v pohodě a musím říct, že se mi líbil možná i o chlup víc, než zvuk piezosnímače. Snímač samotný na kytaře velice dobře drží, a tudíž vás nijak neomezuje v pohybu ani v manipulaci s kytarou. Vrchní deska nainstalováním snímače rovněž nijak netrpí ani po stránce rezonanční, ani po stránce mechanické.

Závěr

Vezmu-li v úvahu cenu tohoto snímače a všechny jeho klady, jako je vynikající zvuk, snadná instalace, přenositelnost na více nástrojů a v neposlední řadě i jeho vynikající ergonomické zpracování, díky kterému při hře nikde nic výrazně nepřekáží, máme zde vhodnou alternativu k mnohem dražším piezosnímačům, které navíc většinou vyžadují i nějaký ten zásah do kytary.

Kdo tedy nechce vrtat či řezat do svého drahocenného nástroje a přesto potřebuje nějaké to nazvučení, měl by se jistě po akustických snímačích Seymour Duncan poohlédnout. Ostatně již jméno samo je zárukou kvality a řada světových hráčů používající všemožné snímače této značky vám to jistě ochotně podepíše. Jen pozor, je tu jistá návykovost... já už si snímač zase montuju na kytaru!

Tagy Seymour Duncan
Mé muzikantské motto: "Když se ti něco nelíbí, tak to nehraj. Ale nejdřív se to pořádně nauč..."
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY