Přejít k hlavnímu obsahu
Na začátku procesu jsem neměl moc představu, jak to celé bude znít.  | Foto: archiv Michaela Marka
Na začátku procesu jsem neměl moc představu, jak to celé bude znít. | Foto: archiv Michaela Marka
Michael Marek -

New Inception vypráví o neúspěchu, který nikdo nechce zažít

Když přišel první lockdown, byl to ideální začátek pro sebereflexi a první pokusy o vlastní tvorbu. Do té doby mě napadaly jenom riffy nebo nějaké krátké ústřižky a psaní vlastních songů pro mě byla celkem výzva a nová disciplína. Jelikož se v té době dny slévaly do jednoho, začal jsem skoro každý den nahrávat a třídit první nápady, abych tohle zvláštní období trochu zužitkoval. Postupně vznikalo mé debutové album New Inception.

Dávno před pandemií jsem si říkal, že bych hrozně rád vytvořil vlastní album a nakonec jsem si to nastavil jako cíl, kterého bych chtěl jednoho dne dosáhnout. Na začátku procesu jsem neměl moc představu, jak to celé bude znít a jestli to bude materiál vhodný ke zveřejnění, a proto jsem se začal sám. Rozhodl jsem se téměř nepoužívat internet a sociální sítě, neposlouchat hudbu, trávit čas v přírodě a celkově se snažit dostat ze sebe, jak jsem se v té době cítil a jak na mě působily měsíce v izolaci, způsobené pandemií. Jak jsem se postupně dostával dál a vznikaly první dema a kostry písniček, nakoupil jsem základní vybavení pro tvorbu (zvukovku, monitory, sluchátka, mikrofony atd.) a začal jsem si pohrávat s myšlenkou, že zkusím celé album udělat vlastními silami, včetně mixu a masteringu.

Hlavním zdrojem inspirace se pro mě stal Kevin Parker, známější svým projektem Tame Impala, dávající mi naději, že jeden člověk dokáže vytvořit písničky, které svou formou sdělují posluchači, že se jedná o plnohodnotnou kapelu, a že k tomu nepotřebuje hromadu peněz nebo profesionální studio a jeho personál a stačí mu „základní“ vybavení. Tahle varianta má ale ovšem svoje háčky.

Je dobré si přiznat, že pokud člověk má finance, vizi a nechce trávit velké množství času u počítače, tak varianta studio je mnohem pohodlnější. Zažil jsem to během nahrávání alba A Deep Dive s Pilot Season, kde jsem hrál na kytaru. Pokud se ale rozhodneš investovat peníze do bedroom studia a jsi ochoten zažít momenty šílenství a zoufalství, jdi touhle cestou. Když moc nevíš, co děláš, jako já, tak se těmto okamžikům nevyhneš. Jakmile člověk vytrvá a překoná fázi marnosti, tak fáze dokončení stojí za to!

Na začátku procesu jsem neměl moc představu, jak to celé bude znít.  | Foto: archiv Michaela Macka

Časem člověk přijde na to, k čemu slouží LA-2A, preampy, tape machine, bus compressor, EQ, apod. Pro zaběhlého mixing engineera je to procházka růžovou zahradou, pro začátečníka španělská vesnice. Celý proces by se dal přirovnat ke skládání puzzle. Na začátku je hromada kousků, které netvoří žádný obraz, postupně ale dáš dohromady jeho část, až nakonec sestavíš celou skládačku. V mém případě debut mého projektu Colour Of The Sky.

Koncept alba se točí kolem myšlenky neúspěchu, který nikdo z nás nechce zažít a bojí se, že když tenhle okamžik nastane, tak to bude tragédie. Do jisté míry to tak je, zároveň si ale myslím, že je to pro člověka skvělá příležitost, aby začal, zažil, vyzkoušel něco nového. Zjednodušeně – tohle nevyšlo, začni od znova a tentokrát uspěj, protože už to může být jenom lepší. O tom je má deska New Inception.

Album vyjde 15. 11. 2022 a bude dostupné na streamovacích platformách. Na albu budou také singly Let’s Face It a The Ones I Can Rely On, ke kterým jsem udělal video a grafiku.

Jaký je příběh vaší desky? Podělte se s námi a napište na redakce@frotnman.cz.

Tagy komunita Colour Of The Sky Pilot Season

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Michael Marek
Stojím za hudebním projektem Colour Of The Sky, kde nahrávám, produkuju a mixuju. Dřív jsem hrál na kytaru v kapele Pilot Season.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY