Přejít k hlavnímu obsahu
Just Wär i Call The Cops na splitku ukazují, že i punk se musí umět zahrát. | Foto: archiv Just Wär
Just Wär i Call The Cops na splitku ukazují, že i punk se musí umět zahrát. | Foto: archiv Just Wär
Petr Adamík -

Just Wär na splitku s Call The Cops servírují nekompromisní nářez

Pražští Just Wär to spolu táhnou už sedmým rokem, přesto nijak nepolevují a nepřestávají být aktivní. V roce 2019 jim po řadě épéček a skladeb umístěných na různých kompilacích vyšlo debutové album Situation Normal Still Fucked Up. Zároveň u japonského labelu Dan Doh Records spatřila letos světlo světa výběrovka se sedmnácti skladbami z let 2014-2019, dále kapela chystá split s veterány UK'82 punku Mau Maus, a aby fanouškům zkrátili čekání, tak se Just Wär ještě v tomto roce vytasili se splitkem s italskými Call The Cops.

Společná deska At War With Cops nabízí od každého interpreta pět skladeb. Just Wär ani Call The Cops si neberou servítky a na ploše bezmála sedmadvaceti minut servírují nálož ostrého, nekompromisního punku. 

Just Wär to za zvuků burácejícího motoru rozjedou skladbou Helldriver, která se vyznačuje silným dirty rock'n'rollovým riffem. V následující Faceless Warriors sešlápneme plyn ještě více. Kytarista Traktor v ní používá jedovaté umělé flažolety à la Zakk Wylde a vše pohání dopředu bezchybná rytmika. V podobném duchu, s dvojšlapkou a pulsující basou, se nese i Live On Fire. Ještě před ní ale uslyšíme Don't Pray For Me, rozhodně nejlepší skladbu na desce, track ve středním tempu a s riffem, za který by se nestyděl ani Phil Campbell. Punk Attitude, kterou si Just Wär vypůjčili z repertoáru Call The Cops, má pak jednodušší schéma a až na stylové, závěrečné kytarové sólo ničím navíc nepřekvapí.

Vliv Motörhead je znatelný a všudypřítomný. Ale zatímco v hlase Lemmyho bylo vždy jisté bluesové cítění, zpěvák Splinter s hostujícím Bilosem z Malignant Tumour (ten má na svědomí i produkci) to zde naopak sypou od podlahy, hrubě punkově.

Italové Call The Cops pak ještě přidají na tempu. Jejich zvuk je špinavější a úvodní skladbou Street Crust Rock'n'Roll v podstatě definují svůj styl. Šlape jim to pěkně: uštěkané zpěvy, sprosté, napalmové sólo, které vzápětí vystřídá parádní basa (zase ten Lemmy). The Product a Gerontocide jsou crust punkové nářezy, v nichž však jde slyšet, že i Italové jsou zdatnými muzikanty. Il Galeone je stará italská anarchistická píseň, ve výsledné úpravě ale vyznívá jako obyčejná punková halekačka. Na závěr pak přichystali vyspeedovaný cover Cards & Dice od Just Wär. Tady se přiznám, že osobně preferuji umírněnější originál.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Just Wär potvrzují, že ve svém žánru patří mezi to lepší na tuzemské (nebojme se říci i evropské) scéně. Úspěšně kloubí punkovou přímočarost s prvky hardcoru, ale klidně i špetkou hard rocku či chcete-li metalu. Jejich italští kolegové nijak výrazně nezaostávají a obě kapely v podstatě ukazují, že i punk rock se musí umět zahrát.

Just Wär/Call The Cops - At War With Cops

Just Wär/Call The Cops At War With Cops

Emergency Rec./Bomb All Rec./Maniac Attack Rec./Ronce Rec., 26:28 

70 %

 

Tagy Just War Call The Cops Recenze alb

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY