
Bill Finnegan žaluje Behringer za kopii drivu Klon
Americký konstruktér Bill Finnegan, autor kultovního low-gain drivu Klon, oznámil, že podal federální žalobu na společnost MusicTribe pod níž spadá i značka Behringer. Předmětem sporu je název i design overdrivu Centaur z produkce Behringeru, který sice má kompaktnější rozměry, ale zcela jasně kopíruje tvary šasi originálního Klonu. Behringer navíc údajně použil fotografie chráněné ochrannou známkou, a jeho marketing se opírá o mystiku původního Klonu.
„Známá značka masově vyrábí pedál, o němž se domníváme, že hrubě porušuje konkrétní duševní vlastnictví vlastněné mou společností Klon LLC. Pro pořádek je třeba říci, že tento pedál se mnou nikdy nebyl nijak konzultován, nikdy jsem ho neschválil a nikdy jsem se nijak nepodílel na jeho návrhu, výrobě ani marketingu,“ uvádí Finnegan.
„Nejde jen o další klon, ale o zjevnou napodobeninu legendárního pedálu Klon. Na rozdíl od téměř všech ostatních efektů, které jsou v současné době vystaveny na webu společnosti Behringer, padělek Centaur nemá na hlavním panelu logo ani název značky, přestože je zde dostatek místa,“ dodává Finnegan. V žalobě se také uvádí, že Finnegan každý Klon Centaur vyrobil a nadále vyrábí sám, ručně, s mnoha drahými zakázkovými díly a způsobem, který by žádný podnik zaměřený na zisk nikdy nezvažoval.
Aktualizace
Krátce před publikací tohoto článku provedl Behringer, ve snaze vyhnout se dalším následkům sporu, u nové série svého pedálu několik designových změn, zahrnujících přidání loga značky na hlavní panel, přejmenování modelu z původního „Centaur“ na „Centara Overdrive“, úpravu tištěné postavy bájného Kentaura, jenž kromě rozdílného ztvárnění nyní v ruce třímá místo meče kopí (viz poslední přiložené video), a aktualizací prošel i text doprovázející drive Centara na webu výrobce.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.