Přejít k hlavnímu obsahu
Do klipu k songu 159 sledujících jsem pozval svoje reálné sledující. | Foto: archiv Urbantrampa
Do klipu k songu 159 sledujících jsem pozval svoje reálné sledující. | Foto: archiv Urbantrampa
Marek Vácha -

Urbantramp: 159 sledujících je dav. Tak jsem je pozval do klipu

Když jsem s projektem Urbantramp před rokem začínal, přišlo mi, že počty sledujících na všech sítích rostou strašně pomalu. Kouknu na Instagram – 159 sledujících. Kouknu na Instagram Bereniky Kohoutové, se kterou jsme se potkali na natáčení u Majkla Ví – 159 tisíc sledujících. Postupně jsem si však uvědomil, že 159 followerů vlastně není málo. V realitě je to slušnej dav lidí, který se rozhodl mě sledovat, a já si jich za to vážím.

Je zřejmé, že dneska jdou hudba a sociální sítě ruku v ruce, ale pro moji trampskou duši je to pořád trochu nezvyk. Jsem písničkář na pomezí města a čundru, k online světu mám sice vztah vřelý, nicméně offline svět je pro mě stále alfa a omega mé psychické pohody.

Jedné lednové noci jsem pak napsal text, ve kterém jsem tematizoval honbu za sledujícími optikou westernu, kde se to má se sledujícími spíš naopak – nechcete je. Že tomuhle tématu bude slušet country, western a foukací harmonika, bylo jasné hned druhý den ve studiu VIZO v Gabriel Loci, kde jsem kostru songu nahrál i nazpíval. Základem je akustická kytara a dynamické bicí z drum machine Battery. Foukací harmoniku jsem nahrál jen tak pokusně, ale zůstala tam i ve finální verzi. Nechybí ani synthy a výrazná basová linka.

Demo jsem poslal Fandovi Brychovi do Beak studia, líbilo se mu to, a tak jsme společně udělali verzi pro live hraní a na jaře to na koncertech v Crossu a před Ventolinem ve Strakonicích otestovali. Fungovalo to, a tak jsem si říkal, že by bylo skvělé natočit k songu i videoklip s westernovou estetikou a s reálnými sledujícími. Udělal jsem tedy výzvu a ozvalo se mi hned několik věrných <3

Vznik klipu: vlaky, koně a western

Začal jsem s kameramanem Martinem Barabášem (Jarňáky nebo Morava volá!) přemýšlet nad celým pojetím klipu a v hlavě jsem měl muzeum v Lužné u Rakovníka, kde je starých vlaků až nad hlavu. Kamarád Dan mi pak ale doporučil menší muzeum také nedaleko od Rakovníka – Klub historické kolejové dopravy Kněževes, přes který jezdí slavná Kolešovka. Celou trať jsem si předem projel na kole, domluvil se s majitelem na prohlídce a následně na natáčení. Pak už to chtělo jen koně. Našel jsem jezdecký klub v Mutějovicích pár km odtud, vzal tam na projížďku děti a domluvil termín natáčení. Chybělo už jen doladit lokaci, která by v klipu reprezentovala reálný svět. Tou dobou se zrovna znovuotevřela Kasárna Karlín v Praze a my měli jasno.

Zbývalo dotáhnout audio do finále. Produkci songu jsme tedy doleštili s Fandou pod hlavičkou našeho labelu VIZO, propracovávali jsme hlavně bridge a přezpívali komplet celé vokály, abychom ve finále použili ty původní. V mixu věřím Fandovi a jeho preciznosti v Beak studiu v Solopiskách a na master jsme song opět poslali Lukášovi Turzovi ze Snapmastering.

Jak jste svůj klip připravovali vy? Podělte se s námi a napište na redakce@frontman.cz.

Tagy komunita Urbantramp VIZO

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Marek Vácha
Polovina pražského dua VIZO. Urbantramp je mým sólovým projektem, základem jehož tvorby jsou hravé české texty a melodie. S akustickou kytarou v ruce někdy odkazuji na českou tradici trampské písně, jindy za pomoci baskytary a s…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY