Přejít k hlavnímu obsahu
Trivium stále hledají další možnosti, jak svůj agresivní styl zdokonalit. | Foto: archiv kapely ​
Trivium stále hledají další možnosti, jak svůj agresivní styl zdokonalit. | Foto: archiv kapely ​
Martin Hošna - St, 13.10.2021 - 12:00

Trivium zplodili další thrashové šílenství

Floridští Trivium chytili svůj druhý dech již před čtyřmi lety, kdy se po rozpačitě přijatém albu In Waves pustili do komponování thrashových vypalovaček v duchu svých prvních skladeb, jimiž si vysloužili respekt na mezinárodní scéně hard & heavy. V pořadí desáté albové pokračování In The Court Of The Dragon je plné řemeslné prog-zručnosti, hymnických sborů, dokonalých melodií i metalové agresivity.

Jestli jsou nové skladby odteď jejich standardem, mají Trivium svoji budoucnost jasně danou. Svůj styl a výraz pečlivě pilují do dokonalosti, vlastní evoluci si užívají dosyta. Brutální death metal ženou dopředu každým taktem. Frontman Matt Heafy ve vokálu podmanivě střídá vrčivé i melodické polohy, přičemž v obou se zdokonaluje doslova za pochodu.

Nervózní riffy, nezapomenutelná kytarová sóla, násilná rytmika a čtivé refrény tvoří epickou metalovou smršť vhodnou pro velká pódia, kam Trivium již dávno patří. Titulní skladba In The Court Of The Dragon je ukázkou progresivního metalu, zatímco hned následující Like A Sword Over Damocles ubírá na rychlosti ve prospěch hymnického sboru. Lidovou slovesnost si Trivium vyšvihnou bez kýče a hany v The Shadow Of The Abattoir. Na cucky roztrhají posluchačovy ušní bubínky skrz fláky Feast Of Fire či A Crisis Of Revelation; sedmiminutové eposy jsou ve svém zběsilém riffování, sólování či éterickém vokálu vyvážené a ani na minutu nenudí.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Ne nadarmo se Matt Heafy nechal slyšet, že sám trénuje do té míry, aby se vyrovnal Bruce Dickinsonovi, Freddie Mercurymu či Johnu Petruccimu. Jeho sedmistrunná kytara Gibson Explorer zní drtivě ze všech stran. Nijak za ním nezaostává zbytek kapely, který platí za naprosté profesionály. Iinspiraci pro okázalé riffy a přechody, stavěné většinou v tónině d moll, stále nalézají v práci thrashové čtyřky (Metallica, Megadeth, Slayer, Anthrax). Využitím hráčské techniky, jako jsou jemná legata nebo ztlumení dlaně během klouzavých akordů, si Trivium napsali vlastní učebnici metalcoru. Přesto jejich poslední deska ukazuje, že stále hledají další možnosti, jak svůj agresivní styl zdokonalit.

trivium

Trivium – In The Court Of The Dragon

Roadrunner Records 52:15

Metalcore

80 %

Tagy Trivium
Martin Hošna
Hudba mě provází celý můj život, snad proto, že ji beru jako „univerzální řeč“ všech. Miluju jakoukoli, která útočí na solar, a je jedno, jestli je to lidovka, hard rock, grind core nebo jazz. minulost: • v zajetí klasické hudby až do dospělého vysokoškolského věku, houslové…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY