Přejít k hlavnímu obsahu
Jiří Pospíšil - Čt, 03.12.2015 - 18:00

Test 6+1 komb do 6000: Fender Mustang II V2

Nebudu psát žádné velké úvody: prostě i čtvrté kombo je fender. Tentokráte čistý amp-modeling. Tak vzhůru do jedniček a nul a hřebec na scénu!

Fender Mustang II V2 je uzavřené kombíčko o 40 W, s designem jak z Batmana. Takové moderní retro. Disponuje vcelku slušným vybavením, ať už se bavíme o simulacích aparátů (těch je 24), o konektivitě (má USB pro spojení s počítačem), chromatické ladičce nebo efektech (12 přednastavených modulačních efektů + 12 x reverb/delay). Má 12“ reproduktor, až mi z toho všeho jde hlava kolem.

Zleva máme vstup kytary a zdířku pro footswitch (není v balení), GAIN (míra zkreslení), VOLUME (hlasitost kanálu), ekvalizér je opět 2-pásmový (BASS, TREBLE) a MASTER (pro celkovou hlasitost komba). Dále tu máme přepínač PRESET s dvou, respektive tříbarevnou LED diodou a tlačítka SAVE pro uložení kanálu EXIT pro opouštění editace a TAP pro nastavení například tempa tremola.

Dále tu jsou tři diody pro ladičku, přepínače MOD pro modulační efekty a DLY/REV pro dozvuky, vstup AUX pro CD/MP3 přehrávače, výstup na sluchátka (obojí v 3,5 mm stereo Jack), vypínač napájení a USB konektor v provedení, tuším, mini pro připojení k PC. To nám pomocí programu FUSE umožní lépe nastavit jednotlivé funkce a také nahrávat bez výrazného zpoždění.

Klapka… V2 poprvé

Po připojení kytary se ozvalo „navoněné“ zaefektované zvuky, na první poslech nic moc. Pro amatéra to může být ze začátku zajímavé, ale rychle se to přejí. Začal jsem tedy vypínat jednotlivé efekty a tu jsem trochu narazil. Kroutím vším možným a nic. Musíte totiž stisknout EXIT a pak přejet přepínačem MOD (DLY/REV) doprava a na nulu. Už mi schází jen skok na jedné noze a mám snad všechny údy zaměstnány.

Po vypnutí efektů se ozvaly vcelku použitelné zvuky, od super čistého až po valící se hradbu. Krajní extrémy mu šly dobře, to mezi už bylo trochu horší. Díky uzavřené konstrukci má kombo tendenci znít až bučivě. Středy se moc nekonají. Nejvíc mi asi vyhovovalo nastavení: GAIN (3), VOLUME (7), TREBLE (8), BASS (1). MASTER (5) PRESET (TWIN RED), kde mělo kombo velmi konkrétní čistý zvuk, bez chemie.

Na zkreslení jsme si oblíbil: GAIN (5), VOLUME (6), TREBLE (4), BASS (3), MASTER (4), PRESET (BRITISH ORANGE), kde kombo dostalo trochu britských středů a začalo se hezky prosazovat. Sluchátka zněla o moc lépe než samotné kombo, které i při MASTER na maximum bylo trochu tišší než předchůdce.


Můj pohled na věc:

Vzhled: 80 %
Ovládání: 60 %
Čistý zvuk: 70 %
Zkreslený zvuk: 70 %
Sluchátka: 80 %
Celkem: 75 %

Teď sám nevím, kam tuhle kobylku zařadit. Vypadá zajímavě, ovládání je ale už trochu komplikovanější. Zvuk je v přijatelných rovinách spíš „moderního charakteru“, na druhou stranu díky připojení k PC muže být slušný parťák pro domácí nahrávání. Sunul bych jej spíš to metalových vod, nebo kde je třeba různých čistých zvuků. Slabší verzi komba už testoval kolega ve svém testíku, doporučuji se na něj podívat.

Tagy malá komba
Na kytaru hraju od roku 1999 a prošel jsem několika více či méně průraznými skupinami jako Nexu.s, Black Hand... Aktuálně hraju v punkrockové skupině Vernus. Rad si poslechnu skupiny jako Dream Theater, Arakain, Linkin Park, Doga, Stromboli, Yngwie Malmsteen, Iron Maiden, U2,…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY