Přejít k hlavnímu obsahu
Michal Tuček (vlevo) nahrávku zmixoval, Ondřej Bystrý (vpravo) pomohl s pianem a saxofonem
Michal Tuček (vlevo) nahrávku zmixoval, Ondřej Bystrý (vpravo) pomohl s pianem a saxofonem
Petr Foltýn - Út, 28.04.2020 - 12:00

Spolupráce s jinými hudebníky a místo vtisknou albu jedinečný rukopis

Při nahrávání svého debutového alba jsem se rozhodl, že jej nahraju co nejjednodušeji. Potřeboval jsem jen pár volných dní a místo, kde by mě nikdo nerušil. Poprosil jsem kamaráda, který má dřevěnou chatu v jižním Rakousku v srdci krásných Korutan. Vzal jsem laptop, zvukovou kartu, dva mikrofony, akustickou kytaru a jel.

Během týdne jsem vytvořil materiál, který jak jsem si původně myslel, bude dostatečně kvalitní. Avšak po soustavném poslechu jsem došel k závěru, že nahrávce opravdu něco chybí. Co bych tak s ní mohl udělat, aby zněla lépe, ptal jsem se sám sebe. Vzal jsem to tedy za konec opačný. Rozhodl jsem se do nahrávky vložit aranžmá jiných nástrojů. A jak? Jednoduše jsem napsal svým dlouholetým kamarádům z brněnské hudební scény, jestli by se nechtěli do nahrávání také zapojit. Vznikla tak zajímavá setkání a jedinečné příběhy, které albu dodaly jeho osobitost.

Sbalil jsem si zase jen laptop, zvukovku a mikrofon, sedl do vlaku směr Vídeň – Brno a vyjel na své první setkání. To proběhlo v garsonce Jury Habarty (Ghost of You), kde jsme nahrávali baskytaru a lapsteel kytaru. Mám rád, když se nedodržují striktně psaná pravidla nahrávání. Může tak vzniknout zajímavý a unikátní sound. Například bicí k jedné písni nahrával ve studiu výborný bubeník a člověk Laďa Šiška (Budoár staré dámy, Shivanam, POOL), ale taky já (nikdy jsem nehrál v kapele na bicí) ve své vídeňské zkušebně na jeden mikrofon.

Ve studiu

Další setkání proběhlo v jedné z desítek zkušeben areálu „likusáků“ brněnské Kraví hory. Tomáš Hruban (VDYD, Bare Escape, Maldemar) vtiskl svou kytarou do nahrávky velmi svěží zvuk. Ve studiu jsem se ještě potkal se svými bývalími spoluhráči z kapely SART. Libor Třeška mi nahrál trubku a Ondřej Bystrý (Distant Bells, Pchaa) pomohl s pianem a saxofonem.

Chtěl jsem na albu i trochu zaexperimentovat. Nenapadl mě nikdo jiný než zvukový mág David Pšenčík (Acute Dose, David Invalid & Individual Band). Nahrál mi keybordy a synthy v jeho studiu, útočišti, ateliéru v již neexistujícím areálu brněnské Zbrojovky. Ženský vokál mi opět ve vídeňské zkušebně nahrála energická Lisa Kortschak (Storno Beat) a cello brněnský zvukař (Květy, Tomáš Kočko a orchestr) a hudebník Michal Tuček, který také celou nahrávku provedl mixem. Závěrečný mastering jsem nechal na Chrisu Jankovi z Janka Industries Vienna.

Celé nahrávání bylo pro mě jedinečným hudebním setkáním s kreativními lidmi, kteří mně předali mnoho důležitých zkušeností. Jsem rád, že jsem se rozhodl jít složitější cestou. Teď jsem s výsledkem svého debutu v nitru spokojený.

Jak jste k nahrávání svého debutu přistoupili vy? Podělte se s námi v komentářích nebo napište na redakce@frontman.cz.

Tagy komunita Rabbit slow
Hudebník a fotograf. Autor scénické hudby pro divadlo. Dramaturg a produkční mezinárodních koncertů EARS OF VILLAGE v malé obci Milotice na moravském Slovácku. Žije ve Vídni. Je úzce spjat s brněnskou hudební scénou.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY