Přejít k hlavnímu obsahu
Leon -

Luxusní topy kytar PRS z nechtěného dřeva

V první epizodě video série Rules of Tone firmy PRS, nazvané Why Wood Matters, diskutuje šéf společnosti Paul Reed Smith s manažerem tzv. Body Teamu Maxem Elcikem o vlivu zvoleného druhu dřeva na výsledný zvuk nástroje a principu jejich stavby. Majitel PRS se zde kromě jiného zmiňuje o tom, že některé z jejich nejúspěšnějších povrchových úprav kytar vznikly díky nákupu javorových přířezů, které ostatní výrobci pracující se dřevem odmítli kvůli různým estetickým nedokonalostem a s největší pravděpodobností by tento materiál skončil na smetišti.

„Myslím, že jsem vám tento příběh ještě nikdy nevyprávěl,“ říká Smith. „Před lety jsme začali dostávat dřevo, které mělo zelenou skvrnu. Odtud pochází elegantní, smaragdově zelený transparentní odstín Emerald Green. Měli jsme dřevo, které mělo v sobě černou skvrnu. Odtud pochází populární barevné provedení Charcoal. Takže spousta odstínů vznikla z toho, že jste nechtěli vyhodit dřevo.“

Právě barvu Charcoal si mimochodem P. R. Smith zvolil pro svůj prémiový custom model Charcoal Phoenix s krkem ze dřeva chaltecoco, jež se v Guatemale běžně používá na výrobů plotových sloupků. Zdánlivě náhodný výběr povrchových úprav tak svědčí o Smithově designérském étosu a o snaze firmy přizpůsobit se a co nejlépe využít dostupný materiál – barva přírodního dřeva sama o sobě určuje, jakou povrchovou úpravu dostane.

„Když zkusíte dát Carroll Blue na tmavší kus javoru, nebude už vypadat modře,“ vysvětluje Max Elcik. „Musíte ji dát na něco, co je hezky světlé. Naopak pokud nanesete např. Black Gold na některý z tmavších kusů dřeva, využijete jeho přednosti.“

Tagy PRS Paul Reed Smith

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Leon
Ve Frontmanu jsem zodpovědný především za sekci novinek a článků o pódiovém a studiovém gearu známých muzikantů. Léta hraju na kytaru v různých kapelách a tento krásný nástroj také vyučuju.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY