Přejít k hlavnímu obsahu
Lidi nežádají složitost. Chtějí být tzv. „zahřátí“ Vánocemi. | Vizuál: archiv autora
Lidi nežádají složitost. Chtějí být tzv. „zahřátí“ Vánocemi. | Vizuál: archiv autora
George Music -

George Music: Tematický song je nejlevnější marketing

Chci se s vámi podělit o jednu věc, kterou mnoho muzikantů zcela ignoruje, a přitom je to jejich největší šance na proražení. Jde o strategii, která není ani drahá, ani složitá. Je to tematický song vydaný v tu správnou chvíli.

Většina hudebníků hází peníze do placené reklamy, posílá songy do neznámých PR agentur a doufá. Všichni dělají to samé. Všichni se topí v konkurenci. Ale existuje zásadně chytřejší přístup. Pokud vydáte tematickou píseň (vánoční, valentýnskou, letní) v čas, kdy ji lidé přirozeně hledají, algoritmy vám to samy vrátí. Placená reklama určitě pomůže, ale není to motor. To vy jste ten motor – vaše nápady. Placená reklama je pouze spořič energie.

Delší životnost

Já to vím, protože jsem to zažil. Vydal jsem teď nedávno První den vánoční a od 1. prosince už jede v rotaci na rádiu Free a taky na rádiu Géčko. A proč? Protože v prosinci všichni hledají vánoční obsah.

Tady je to, co musíte vědět o tematických písničkách. Za prvé: vánoční písnička má jinou životnost. Pokud je oblíbená, vrací se každý rok. To znamená, že jednou investujete čas a pak se to už jen točí. To ví i Mariah Carey. To ví všechny velké labelovky. A teď to víte i vy.

Za druhé: tematický song vám získá posluchače, kteří by si vás nikdy předtím neposlechli. Vánoce spojují lidi. Když hledají vánoční náladu, neřeší, co je to za konkrétní žánr, ale jestli jim daná písnička tuto náladu navodí. Pokud jim dáte autentickou píseň s aktuálním tématem, budou vás poslouchat.

Opravdový příběh

Jaké je to know-how konkrétně u vánoční písně? Text musí být specifický a osobní – ne o konzumu, ale o naději a výhledu na lepší časy. Hudba je jednoduchá – valčíkové tempo a akustické hřejivé nástroje. To je všechno. Lidi nežádají složitost. Chtějí být tzv. „zahřátí“ Vánocemi.

Moje písnička vznikla z opravdového příběhu. V dubnu jsem měl románek a zamiloval jsem se tak, že jsem si představoval, jaké by to asi bylo prožít s danou dívkou mé první zamilované Vánoce.

Ve videoklipu jsme přesně tuto iluzi ztvárnili – George se ráno probouzí vedle své vysněné slečny, zdobí stromeček, vaří, kouká na pohádky. Pak si večer u stromečku nasazuje brýle „Georginy“ a ona zmizí. Všechno bylo jen v jeho hlavě. „Georginy“ ukazují tu pravou realitu. Jde o to, abychom si všichni připomněli, že mít kolem sebe naše blízké není samozřejmostí. Každý si zaslouží cítit, že někam patří, a o tom jsou celé Vánoce – o sounáležitosti.

Konzistence je klíč

Co si z toho máte odnést? Pokud ještě chodíte do školy, udělejte školní písničku. Vydejte ji v září a vsadím se, že celá vaše škola to bude poslouchat. Určitě se nebojte kritiky. Přijde, ale i to je zkušenost. Každé vydání vás posune dál. Pokud chcete reflektovat současnost, dělejte to. Tematická písnička není o tom, že jste prodavač. Je to o tom, že jste empatičtí. Rozumíte tomu, co lidi chtějí. A dáváte jim to.

Proč o tom mluvím? Protože bez konzistence se nikam neposunete. Bez vydávání není viditelnost. Bez odvahy vás nebudou znát. Můj první release byla právě školní píseň a všichni se mi za to smáli. Nezastavil jsem se, byl jsem vytrvalý a dnes tu píšu tyto věty a hrají mě v rádiu.

Ještě se toho musím hodně naučit, jsem teprve na začátku své hudební kariéry. Ale jestli si z mých slov chcete něco odnést, pak si zapamatujte toto: Tematické songy jsou nejlevnější marketing, který máte. Vzorec je jednoduchý – autenticita + správný čas + konzistentní obsah = organická viditelnost.

Klidně zhlédněte můj videoklip První den vánoční (Christmas Song) a uvidíte souvislosti, které zmiňuji.

Točili jste už někdy tematický song, nebo přímo song vánoční? Kde je pro vás hranice vkusu a nevkusu? Podělte se s námi a napište na redakce@frontman.cz.

Tagy komunita

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

George Music
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY