
Gear Tour: Alessandro Venturella, basista Slipknot (2025)
Produkční tým značky Origin Effects navštívil před letošním vystoupením kapely Slipknot v londýnské O2 aréně basistu Alessandra Giovanniho Venturellu známého také pod přezdívkou Vman, jenž před svým angažmá u amerických heavymetalových ikon působil také jako kytarista ve skupinách Krokodil nebo Cry for Silence, a na samém začátku své kariéry zastával funkci kytarového technika kapel Coheed and Cambria, Architects, Fightstar či Brenta Hindse z Mastodon.
Baskytary
Venturella už několik let používá moderní nástroje britské firmy Status s headless konstrukcí, většinou osazené aktivní elektronikou s třípásmovým ekvalizerem a humbuckery. Modely opatřené speciální grafikou mají lepené krky z karbonu a hmatníky s pozičními LED značkami. Tyto čtyřstrunné headless basy kombinuje s novým přírůstkem v podobě standardněji koncipovaného modelu vyrobeného z kompozitu, stříkaného světle modrým lakem a vybaveného duální menzurou se šikmo vsazenými pražci i snímači.
Klasiku zastupuje zakázkový Jazz Bass z dílny renomovaného edinburgského kytaráře Chrise McIntyrea, který tento exemplář osadil šroubovaným javorovým krkem, ergonomicky tvarovaným spojem, dvojicí single coilů a aktivním obvodem. Dalším nástrojem je verze založená na modelu Status Entwistle B2 Buzzard, pro nějž je typickým prvkem zkosený spodní lub těla.
Připravena byla také variace na Thunderbird od ESP v odstínu Surf Green, postavená v osmdesátých letech, opět s aktivním preampem a dvěma humbuckery. Nechyběl ani netradiční kousek ze starší produkce ESP, jenž Venturella loni pořídil na eBay – nástroj v červené úpravě s konturami Les Paulu disponuje aktivními singly v konfiguraci PB+JB, předzesilovačem Bartolini, luminiscenčními pozičními body a reverzní hlavicí ve stylu Jacksonu. Kolekci přichystanou pro londýnský koncert uzavíral další vintage ESP, tentokrát s tvarem Flying V v laku Silver Burst, kratší 32palcovou menzurou a elektronikou vyměněnou za obvody Status.
Venturella upřednostňuje větší trojúhelníková trsátka Dunlop Tortex Triangle o síle 1 mm, k oblíbeným strunám patří sady Ernie Ball Slinky Cobalt (55 – 125), basy jsou většinou laděny do Drop-H.
Rack
Rozměrný rack obsahuje napěťový distributor Furman, ladičku Peterson StroboRack, čtyřkanálový signálový přepínač od Radial Engineering, bezdrátový systém Shure Axient. Šuplík ukrývá switcher navázaný na kabinety, smyčkovač RJM Gizmo pro jednotlivé efekty umístěné v ef. smyčce, kam patří basový kompresor Origin Effects Cali 76, signovaný drive KHDK Totality a prototyp elektronkového DI boxu od JT Amplification. Pedály napájí distributor Cioks DC-7.
Signál z nástroje míří paralelně do zesilovačů Mesa Boogie WD-800 a Mesa Boogie Bass 400 Plus, jako zálohy pro tento analogový systém slouží dvojice preamp/multiefektů Fractal Audio Axe-Fx III s presety a IR impulsy odpovídající zvukům obou aparátů Mesa, a také s emulacemi delayů, chorusů apod. Hlava Mesa WD800 je zapojena do boxu Mesa Boogie Subway 2x12, zesilovač 400+ je kombinován se starší verzí kabinetu Powerhouse 8x10 od stejného výrobce. Oba kabinety jsou postaveny za pódiem a odposlech je řešen pomocí in-ear monitoringu značky 64 Audio.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.