
Crowdfunding (nejen) pro hudebníky: naučte se, jak získat víc než jen peníze
Crowdfunding není jen způsob, jak vybrat peníze. Je to šance, jak posílit vztah s fanoušky, rozvinout vlastní hudební projekt a vybudovat dlouhodobě udržitelnou komunitu. Jak na to, zjistíte 15. října ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí. Pokud přemýšlíte, jak financovat vydání alba, turné, zkušebnu, videoklip, festival nebo jednoduše svou hudbu dělat udržitelněji, tahle dílna vám ukáže, jak na to.
Praktický workshop vedený Petrem Hanzlem, nezávislým konzultantem a školitelem crowdfundingu, vám pomůže pochopit crowdfunding jako více než jen jednorázovou akci. Zjistíte, jak promyšlená kampaň může přinést nejen finance, ale i viditelnost, zapojení komunity a novou motivaci pro další tvorbu.
Během dílny se dozvíte, v čem se crowdfunding liší od fundraisingu, jak může být komunita silnější než placená reklama, a co všechno obnáší úspěšná kampaň krok za krokem – od realistického cíle přes rozpočet, načasování a komunikaci až po život projektu po skončení kampaně. Součástí bude i praktická část, kde si můžete vyzkoušet návrh vlastní kampaně, získat zpětnou vazbu a zeptat se na cokoli v rámci Q&A.
Workshop je určený kapelám, hudebníkům, manažerům, labelům, promotérům i kulturním organizátorům, kteří chtějí crowdfunding využít chytře, ať už s kampaní teprve začínáte, nebo za sebou už máte první pokusy.
Účastníci si odnesou jasný přehled, jak crowdfunding funguje (a jak ne), vzorový rámec kampaně, doporučení na míru, tipy na platformy a nástroje, případové studie úspěšných kampaní i možnost následné konzultace.
Nemusíte mít hotový projekt, stačí chuť tvořit a nápad, který chcete posunout dál. Pokud chcete, můžete si připravit stručný popis nebo náčrt kampaně, na kterém během dílny rovnou zapracujete.
Workshop se koná ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí (zasedací místnost Studio) v rámci MMF CR Academy 2025. Pro členy MMF CR a SAI je účast zdarma, ostatní zaplatí symbolických 200 Kč.
Kapacita je omezená – registrujte se včas na tomto odkazu.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.