Přejít k hlavnímu obsahu
Leon -

Společnost Zound Industries kupuje značku Marshall

Nejen hudebními médii prolétla před pár dny překvapivá zpráva, která se ale vzhledem ke stále rostoucímu tlaku na průmyslovou globalizaci, dynamiku trhu a konkurenceschopnost, jeví jako přirozený a s ohledem na budoucí vývoj možná i nevyhnutelný krok – švédská společnost Zound Industries oznámila, že kupuje značku Marshall Amplification. Britský výrobce tak kráčí ve stopách firem Ampeg a Line6, které zakotvily pod křídly japonského koncernu Yamaha, stejnou cestu zvolila také značka Mesa Boogie, patřící nyní pod Gibson, a identicky na tom jsou americké firmy DigiTech a DOD, jež odkoupil jihokorejský gigant Cor-Tek.

V daném případě se zdá, že akvizice je vyústěním dlouhodobé spolupráce obou společností – Zound Industries totiž už téměř deset let vyrábí pro divizi Marshall Headphones celosvětově velmi úspěšná sluchátka a aktivní Bluetooth monitory, které pravidelně sklízí kladné ohlasy uživatelů a vedou si skvěle také v různých nezávislých testech.

Do stáje Zound Industries mají podle dohody patřit kromě společnosti Marshall Amplification i značky Natal Drums, Marshall Records a agentura Marshall Live. Ikonický britský výrobce, jehož historie sahá do roku 1962, se bude prezentovat pod novým názvem Marshall Group, přičemž rodina Marshallů si v nově vzniklé skupině ponechává 24procentní podíl.

„Díky této dohodě, která mění pravidla hry, se Marshall Group stane hlavním vyzyvatelem v našem odvětví a nejzajímavější alternativou k tradičním hráčům na tomto poli. Spolupráce by měla přinést ještě větší inovace a hodnotu jak klientům, tak zaměstnancům a investorům,“ řekl předseda představenstva společnosti Zound Industries Henri de Bodinat.

Příznivcům marshallského soundu nezbývá než doufat, že tomu tak skutečně bude a legendární značka nedopadne jako v minulosti firma Fender, kterou v polovině šedesátých let koupila společnost CBS, která v rámci masové produkce poměrně razantně snížila náklady a vedení navíc nemělo k tomuto odvětví žádný vztah, což se začalo postupně projevovat na kvalitě použitých materiálu i zpracování nástrojů a zesilovačů.

Tento sestupný trend ukončilo až převzetí Fenderu (r. 1985) novými investory a původními zaměstnanci, kterým rozhodně nebylo jedno, v jaké kvalitě opouštějí produkty jejich značky bránu továrny. Kariérní začátky Jima Marshalla a jeho konstrukčního týmu demonstrují přiložená videa z YouTube seriálu History of Marshall – Play I Loud. Dalších devět epizod najdete zde.

Tagy Marshall Zound Industries

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Leon
Ve Frontmanu jsem zodpovědný především za sekci novinek a článků o pódiovém a studiovém gearu známých muzikantů. Léta hraju na kytaru v různých kapelách a tento krásný nástroj také vyučuju.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY