Přejít k hlavnímu obsahu
Leon - So, 10.05.2014 - 00:01

Brad Delson a nahrávání novinky Linkin Park

Už příští měsíc by se na pultech obchodů mělo objevit nové album The Hunting Party kalifornské šestice Linkin Park, jejímž zakládajícím členem je kytarista Brad Delson. Následující řádky se věnují technice, kterou tento talentovaný muzikant použil při nahrávání novinky.

V pořadí šestý studiový počin Linkin Park se nahrával v holywoodských studiích Larrabee a EastWest. Produkci si rozdělil Delson se zpěvákem Mikem Shinodou a na rozdíl od předchozích CD se kapela rozhodla na novém albu změnit způsob přípravy.

Texty i hudební stránka dvanácti songů, včetně aranží a zvuku jednotlivých nástrojů, nebyly tentokrát připraveny na demosnímku, ale vznikaly přímo ve studiu. Jako hosté se v některých skladbách objevili např. Daron Malakian (System Of A Down), Page Hamilton (Helmet) nebo Tom Morello z Rage Against The Machine.

Nejoblíbenějšími nástroji Breda Delsona byly dlouhou dobu především kytary Paul Reed Smith - dvě z nich (PRS Custom 24 a PRS SE245) můžeme na novince také slyšet. Nezastupitelné místo zde má i Fender Custom Shop 1962 Stratocaster, postavený kytarářem Jasonem Smithem. Mozaiku kytar doplňují Gibson SG Standard z roku 1978 a Telecaster od firmy MJT.

Na koncertních šňůrách Brad Delson využívá flexibilitu svých racků s modulárními preampy Egnater, koncovými zesilovači Randall RT 2/50 a efektovými řetězci (většinou Boss, MXR a Ibanez v looperech Voodoo Lab GCX a multiefekty TC Electronic), ale do studia si vzal výhradně lampové hlavy.

První z nich je Orange TH100 v kombinaci s boxem Orange 2x12 a reproduktory Celestion Vintage 30, jenž byly snímány mikrofony Heil PR 30, Sennheiser MD 421 a Royer R-121. Nepříliš známým aparátem je Chandler GAV19T, ten šel do 1x12 boxu Orange snímaného Neumannem FET47 a Mojave MA-100.

Pro frekvenčně ostřejší zvuky byl vybrán zesilovač Engl Fireball 100 s 4x12 kabinetem Marshall 1960, nabíraný klasikou Shure SM57, Sennheiserem MD 421 a Neumannem FET47. Pro plnější sound a výraznější středy byl použit aparát Bogner Twin Jet Uberschall s bednou Bogner Ubercab a mikrofony Heil PR 30, Sennheiser MD 421 a Royer R-121.

Většina efektů pochází z rozsáhlé vintage sbírky zvukového inženýra Ethana Matese, se kterým Delson spolupracoval při konečném dotváření soundu kytar. Jedná se především o reverby, delaye a chorusy - Electro Harmonix Holy Grail Reverb, Dr. Scientist Reverberator, programovatelný Strymon BigSky nebo EarthQuaker Devices Disaster Transport SR.

Synth zvuky byly tvořeny za použití Electro-Harmonix HOG, na albu je slyšet i tremolo EarthQuaker Devices Hummingbird, vintage Lo-Fi delay Caroline Guitar Company Kilobyte a pitch shifter/delay Red Panda Particle.

Zkreslené doprovodné pasáže doplňovaly drivery Z.Vex Super Hard-On a Z.Vex Mastotron. Poslední jmenovaný efekt byl napájen téměř vybitými bateriemi. Podle Ethana Matese se tak výsledný zvuk Mastotronu lépe pojil s ostatními kytarovými party.


Přehled gearu, použitého Delsonem na albu The Hunting Party (2014):

Kytary:
Fender Custom Shop 1962 Stratocaster (kytarář Jason Smith)
1978 Gibson SG Standard
MJT Telecaster
PRS Custom 24
PRS SE245

Zesilovače:

Bogner Uberschall Twin Jet (modifikovaný)
Chandler GAV19T
Engl Fireball 100
Orange TH100

Boxy:

Marshall 1960
Bogner Ubercab
Orange 2x12, Celestion Vintage 30
Orange 1x12, Celestion Vintage 30

Efekty:

Caroline Guitar Company Kilobyte
Dr. Scientist Reverberator
Electro-Harmonix HOG
EarthQuaker Devices Disaster Transport SR
EarthQuaker Devices Hummingbird
Electro-Harmonix Holy Grail
Red Panda Particle
Strymon BigSky
Z.Vex Super Hard-On
Z.Vex Mastotron

Struny a trsátka:

D’Addario EXL110 (.010–.046)
Dunlop Tortex Wedge .73 mm

Tagy gear Linkin Park
Leon
Ve Frontmanu jsem zodpovědný především za sekci novinek a článků o pódiovém a studiovém gearu známých muzikantů. Léta hraju na kytaru v různých kapelách a tento krásný nástroj také vyučuju.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY