Přejít k hlavnímu obsahu
Jan Sládek -

3x1: Co zvážit u kytarového zkreslení?

Vítejte u dalšího dílu seriálu 3x1, kde se vždy bleskově ve třech minutách podíváme na konkrétní téma, které vás při vstupu do hudebního světa praští přes nos už ve dveřích. Nedělám vědu, popisuji vlastní cestu. Dneska si zmíníme tři věci, podle kterých můžete (celý život...) vybírat kytarové krabičky, kterým mazlivě říkáme kreslítka, fazíky a bůstry.

Dneska nás tedy čeká malý náhled do toho, kudy se ubírat ve splete kreslítek. Po letech zkušeností sleduji především tyto tři parametry:

1. Chci dokreslit aparát, anebo amp-in-a-box?

První pól jen lehce nakopne zesilovač, druhý působí jako další kanál. Příklad prvního v mém boardu? Xotic RC Booster, ale může tu být cokoliv à la tubescreamer. Druhý pól v mém boardu reprezentuje Xotic SL Drive, ale může tu být třeba Suhr Shiva nebo Riot. Krabičky, které dělá třeba KHDK, je možné pružně použít dle nastavení na obou pólech.

2. Transparentnost

Transparentní krabička více respektuje charakter vaší kytary, opačný příklad má tak silně svébytný zvuk, že je jedno, co máte okolo. Obojí generuje dobré výsledky! Žádné dogma.

3. Rozsah gainu a dynamika

Lehké zkreslení často méně komprimuje, hi-gain zkreslení komprimuje hodně. To první dá vyniknout dynamice vaší hry, to druhé vaši hru dynamicky vyrovná. To první beru na blues koncerty, to druhé na hardrock.

Více v náhle končícím videu (došla baterka, amatér jsem!), kde jsem ale stihl říci vše podstatné:

Ať vás hraní baví!

Tagy 3x1 Xotic RC Booster Xotic SL Drive Suhr Shiva

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

JdG
Kytarista Tomáš Průša Bandu, Pohřební kapely a Potrubí, záskokář, učitel na kytaru, nahrávač, producent. Pracuji ve svém Létajícím studiu (…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY