Přejít k hlavnímu obsahu
Propojení akustického i elektronického hraní je pro Michała Wierzgońa naprostou samozřejmostí | Foto: Szymon Ratajczyk
Propojení akustického i elektronického hraní je pro Michała Wierzgońa naprostou samozřejmostí | Foto: Szymon Ratajczyk
Jan Podzimek - Út, 16.06.2020 - 08:00

Hybridní bubnování hrůzu nenahání #6: Michał Wierzgoń

Zdravím bubenickou komunitu. Je pravdou, že seriál o hybridním bubnování jsme již ukončili minulým, pátým dílem o Craigu Bundellovi. Nicméně téma nám nepřipadalo ještě dostatečně vyčerpané, a tak jsme se v redakci dohodli na pokračování. Budu vám představovat další šikovné bubeníky, známé či méně známé, kteří se hybridním hraním zaobírají. Tedy přivítejme Michała.

Michał Wierzgoń (narozen 1994 v ČR) je zástupcem mladší bubenické generace – je jedním z hráčů, pro které je propojení akustického i elektronického hraní naprostou samozřejmostí, zrovna jako kosmopolitní nátura. Věnuje se především jazzu a jeho progresivním odnožím. Přirozeně se pohybuje na české a rakouské hudební scéně, přičemž usazen je momentálně v Linci, kde studuje.

Ve svém věku již Michał dosáhl několika uznání v podobě cen ze soutěží. Například Nejlepší sólový hráč na European Jazz Competition v Nizozemsku, také získal individuální cenu na Krokus Jazz Festivalu, rakouský bubenický magazín Backbeat si ho zvolil Bubeníkem měsíce, mohli bychom pokračovat dále.

Michał bubnuje v kapelách Purple is the Color nebo Beránci a vlci, s nimiž před třemi lety v kategorii folk získal Anděla. Ostatně další info, včetně Michałových hudebních projektů a spoluprací s opravdu špičkovými hudebníky, najdete na jeho webu. Nyní již pojďme k hudbě a hybridnímu bubnování.

Michał Wierzgoń | Foto: Szymon Ratajczyk

Michał hraje na Senzory Percussion. Jde o skutečně revoluční propojení akustického a elektronického bubnování, díky kterému můžete ovládat melodie, harmonie, přidávat piano, orchestrální zvuky a další samply. Vše je založeno na senzorech propojujících bubny s počítačem. Tyto reagují jak na klasickou blánu, tak i síťku, avšak ještě citlivěji než klasické snímače.

Michał natočil velmi zajímavou hudební kompozici s názvem Bluehalo, využívající těchto zvukových možností. Naprosto mě uchvátila čirou radostí z hudby bez hranic, která je zde přímo cítit. Při nahrávání Michał točil živé bubny a eletronické zvuky najednou v reálném čase a bez backing tracku. Vychutnejte si připojené zajímavé video, kde zároveň kombinuje připravenou kompozici s improvizací.

Na závěr přidávám ještě jedno z videí, kde si můžete užít Michałovu hru i v trochu tradičnějším pojetí.

Tím se s vámi loučím a budu se těšit na příští díl našeho seriálu. Bubnům zdar!

Tagy hybridní bicí Michał Wierzgoń
Narodil jsem se v Praze. Bicí jsem vždy miloval. Vystudoval jsem ZUŠ obor bicí nástroje a posléze konzervatoř v Praze, ve třídě legendárního prof. Miloše Veselého. Věnuji se výuce bicích na ZUŠ Vadima Petrova Spořilov a ZUŠ Šimáčkova. Též učím soukromě. Pro Kytary.cz jsem nato...
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY