Přejít k hlavnímu obsahu
Díky triggerům můžu zahrát všechno jako na desce, říká Craig Blundell | Foto: archív CB
Díky triggerům můžu zahrát všechno jako na desce, říká Craig Blundell | Foto: archív CB
Jan Podzimek - St, 22.04.2020 - 09:00

Hybridní bubnování hrůzu nenahání #5: Craig Blundell a rocková hudba

Neznáte Craiga Blundella? Tak honem sem. Takhle všestranný rockový bubeník se hned tak nevidí. Craig je hrdinou pátého a posledního dílu našeho seriálu o hybridním bubnování. Nejlepší nakonec? Možná...

Pokud máte rádi hudbu Porcupine Tree, budete znát Stevena Wilsona. Jestli máte rádi Genesis a jejich rané období, asi znáte Steva Hacketta. No a s oběma pány zpěváky a kytaristy hraje právě Craig Blundell. Nesmíme zapomenout taky na Davida Crosse z King Crimson. Ve výčtu jmen bych mohl pokračovat dál.

Stěží bychom v bubenické komunitě našli někoho s větším rozletem, než je právě Craig. Bubnuje od tří let a poprávu je zařazován mezi top progresivní bubeníky. Též jsou velmi ceněny jeho worskhopy a kliniky. Krůček po krůčku si budoval svoje jméno a reputaci na mezinárodní scéně rovněž díky programování a nahrávání hudby do jinglů, televizních znělek nebo partů bicích do známých progresivně rockových songů. Čeští členové cechu bubenického měli možnost Craigovo prvotřídní hraní a dokonalý zvuk bicích slyšet a vidět naživo na posledním ročníku Festiwallu v Modřanech.

Pojďme si říci něco o jeho nářadí. Craig je firemním hráčem bicích Mapex a činelů Paiste. No a nemohl by být hrdinou našeho příběhu, kdyby neměl hodně společného s elektronikou a hybridním bubnováním. Je též ambasadorem firmy Roland. K jeho standardnímu vybavení patří triggery na celé soupravě.

On sám říká: „Mám skvělou bicí soupravu, což je základ. Jenže někdy potřebuji při hraní zkrátka jiné zvuky, než mi můj nástroj může poskytnout. A tak používám triggery. Nemám rád hraní s playbackem. Je jednoduché zmáčknout play a sedět a koukat. Ale já chci hrát! Používám soupravu a modul Roland TD-50. Například teď jsem na turné se Stevenem Wilsonem a v modulu mám všechny zvuky bicích z jeho posledního alba. Snare, tomy, velký buben. A díky triggerům můžu zahrát všechny party bicích tak, jak jsou na desce!“

Mezi další Craigovy mašinky patří Roland BT-1 pro perkusivní zvuky a samozřejmě ten, kdo nás provází již od začátku – sampler Roland SPD-SX.

Jak jsem již naznačil v úvodu – Craig Blundell je velmi ceněný jako učitel, autor učebnic a článků do bubenických časopisů, ale taky jako autor seminářů na téma hudební průmysl a osobní motivace. Jeho obrovská energie pomohla k rozvoji a růstu mnoha a mnoha bubeníkům různých stylů při hraní i při práci ve studiu.

No a já se na té Craigově energii a pozitivním přístupu malinko svezu a doufám že vás, milí bubeníci a bubenice, náš miniseriál o hybridním bubnování bavil. Přeju hodně štěstí v hraní, síly a motivace ke cvičení, radosti z hudby a zase někdy na shledanou!

Tagy hybridní bicí Craig Blundell Roland Festiwall
Narodil jsem se v Praze. Bicí jsem vždy miloval. Vystudoval jsem ZUŠ obor bicí nástroje a posléze konzervatoř v Praze, ve třídě legendárního prof. Miloše Veselého. Věnuji se výuce bicích na ZUŠ Vadima Petrova Spořilov a ZUŠ Šimáčkova. Též učím soukromě. Pro Kytary.cz jsem nato...
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY