Přejít k hlavnímu obsahu
Hlavní důvodem pro výběr studia byly „krabicové bicí“ a akustika místnosti | Foto: Adam Hereš
Hlavní důvodem pro výběr studia byly „krabicové bicí“ a akustika místnosti | Foto: Adam Hereš
Yasha - Po, 22.11.2021 - 15:00

Desku jsem nahrával v berlínském squatu

Je to něco přes tři roky, co jsem se přestěhoval do Berlína, kde jsem započal studium hudební produkce na škole BIMM (British and Irish Institute of Modern Music). Hlavní důvod takové změny byl, že jsem chtěl studovat moderní hudební produkci. V České republice ale nebyla žádná škola, která by mi to umožňovala. Jsou to taky přesně tři roky, co jsem začal psát první náčrty na desku The Boy Who Came Here From The Dust.

Pamatuji si, že první dny v Německu jsem si nebyl úplně jistý, jestli jsem udělal to nejlepší rozhodnutí. Byl jsem velmi opuštěný, ve velkém městě, neměl jsem ze začátku moc kamarádů. Furt jsem si říkal, jestli bych se neměl vrátit do Prahy. Zpětně jsem rád, že jsem vydržel, jelikož jsem si našel spoustu přátel, kteří mi, kromě jiného, pomohli s vytvářením desky. Dnes vím, že přesun do Berlína bylo to nejlepší rozhodnutí, co jsem kdy udělal.

Berlín je opravdu kouzelné místo, hlavně co se muziky týče. Skoro v každé jeho části působí jiná hudební scéna, ať už jde o indie-popovou DIY scénu v Neukollnu, punkovou/rockovou scénu v Lichtenbergu nebo rapovou scénu okolo Mehringdamu. Je krásné sledovat, co všechno se tu každý den tvoří.

Byl to právě Lichtenberg, kde jsem se rozhodl s mým dobrým parťákem Jakubem Svobodou alias Nèro Scartchem, že nahrajeme část desky. Máme společného kamaráda, který má zde úžasné studio/zkušebnu. Nachází se v postkomunistickém opuštěném paneláku, který se dnes využívá hlavně jako místo pro zkušebny, skvotery a v přízemí sídlí jedna vietnamská restaurace. Náš francouzský kamarád se jmenuje Pierre, v Berlíně bydlí už více jak šest let a poslední dva roky (během pandemie) žije přímo v tomto studiu. Každý den pracuje na různých hudební projektech, jeden z jeho hlavních projektů je disco-riotová kapela pod názvem Wax Museum.

Hlavní důvod, proč jsme se rozhodli nahrávat desku v Pierrově studiu, byla jeho bicí souprava a akustika místnosti. Pierrova bicí souprava má totiž opravdu specifický krabicový zvuk a já jsem velký fanoušek „krabicových bicích“!

Dodnes na tuto zkušenost vzpomínám. Už jen to, že jsem konečně potkal člověka, který opravdu žije punkovým životem, ale zároveň je ohromně profesionální a naprosto oddaný hudební produkci.

Yasha desku pokřtí 24.11. v pražském klubu Underdogs. Jak jste svou desku připravovali vy? Podělte se v komentářích nebo nám napište na redakce@frontman.cz.

Tagy komunita Yasha Jáchym Kovář
Jáchym Kovář
S muzikou jsem začínal ve třinácti letech, jako dubstepový producent s přezdívkou Dubstract. Společně s Robertem Křížem jsem založil synthpopovou DIY skupinu JayRõ v rámci vlastního komunitního labelu Oddity Records. Doopravdy jsem se ale našel až po přestěhování do Berlína za…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY