Přejít k hlavnímu obsahu
Leon -

Nové pedály JHS z edice Legends Of Fuzz

JHS Pedals, výrobce kvalitních efektů z amerického Kansasu, uvedl na trh zbrusu novou sérii pedálů Legends Of Fuzz, tvořenou čtveřicí analogových, ručně sestavovaných modelů Smiley,Supreme, Bender a Crimson, vycházejících ze slavných předloh, jejichž jména či výraz označující typické designové prvky jsou částečně obsažena v názvech zástupců této produktové linie.

Fuzzy sdílejí stejnou konstrukci šasi z černě lakovaného ohýbaného ocelového plechu o rozměrech cca 14.5 x 9.2 x 5 cm a hmotnosti necelých 400 g. Ovladače i konektory jsou umístěny na čelní straně, takže hlavní panel je kromě popisků osazen pouze stavovou diodou a nášlapným switchem. Na levém boku krabičky má své místo červený tlačítkový přepínač režimů a napájení obstarává 9V baterie nebo standardní adapter.

JHS Smiley je inspirován vintage edicí britského modelu Arbiter Electronics Fuzz Face z roku 1969, využívající obvod postavený na křemíkových diodách. Jednoduché ovládání sestává z parametrů Volume, Fuzz a malý spínač aktivuje funkci fuzz-gate. Dnes už všeobecně známý sound originálu je nebo byl nedílnou součástí gearu Jimiho Hendrixe, Jacka Whitea, Erica Claptona, Davida Gilmoura, Erica Johnsona apod.

JHS Supreme, přinášející sound japonského Univox Super-Fuzzu, disponuje kromě organického zkreslení také oktávovým děličem a je přesnou kopií jednoho ze starších modelů (r. v. 1972) ze sbírky zakladatele JHS Joshe Scotta. Vedle ovladačů Volume a Expand (gain) zde najdeme dvojici tlačítek Tone a Mode – první z nich upozaďuje prokci středů (podobně jako originál) a druhé funguje naopak jako mid-boost. Zvuk tohoto typu můžeme slyšet u nahrávek The Who, Black Keys, White Stripes, Beastie Boys nebo Mudhoney.

JHS Bender představuje repliku populárního ToneBenderu MK III 1973 z dílny Garyho Hursta, který efekt postavil na bázi Maestro Fuzz Tone (1962) a ToneBender zpočátku nabízel prostřednictvím obchodu Macari’s Musical Exchange sídlícím na londýnské Denmark Street. Období i místo vzniku také připomíná nápis na efektu JHS vybaveného potenciometry Volume, Tone, Attack a volitelným modem zvýrazňujícím středová pásma a navyšujícím hlasitost výstupu.

JHS Crimson potěší především příznivce soundu Big Muffu od Electro Harmonix, přesněji řečeno raritní verze z produkce továrny v ruském Petrohradu, kam firma EHX dočasně přenesla výrobu některých edicí tohoto efektu. Kopie vychází ze 7. produkční série někdy označované jako Mike Matthews Red Army Overdrive. Daný kousek, jenž je příbuzný s provedením Civil War, vyrobila firma Sovtek v roce 1992.

Ovládání Crimsonu nabízí parametry Volume, Tone, Distort a spínač Mode dodává signálu vyšší hlasitost plus výrazněji profilované středy. Zastánci tohoto typu zvuku jsou namátkou Smashing Pumpkins, Wilco, Sonic Youth, David Gilmour, White Stripes či Dinosaur Jr. Oficiální cena jednotlivých efektů z kolekce JHS Pedals Legends Of Fuzz byla nastavena shodně na 179 dolarů.

Tagy JHS JHS Legends Of Fuzz

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Leon
Ve Frontmanu jsem zodpovědný především za sekci novinek a článků o pódiovém a studiovém gearu známých muzikantů. Léta hraju na kytaru v různých kapelách a tento krásný nástroj také vyučuju.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY