Přejít k hlavnímu obsahu
Vivir En La Habana je jeden z nejlepších živých záznamů, který kdy Blondie vydali / Foto: Flickr
Vivir En La Habana je jeden z nejlepších živých záznamů, který kdy Blondie vydali / Foto: Flickr
Petr Adamík -

Blondie zní pod kubánským sluncem neodolatelně

V roce 2019 byli legendární Blondie v čele s Debbie Harry pozváni na Kubu, aby zde odehráli dvě vystoupení v havanském Teatro Mella. Režisér Rob Roth tento výlet zaznamenal na kamery pro krátkometrážní snímek Blondie: Vivir En La Habana. K dokumentu současně vzniklo šestipísňové EP, které právě vyšlo v limitované edici.

Vrtalo mi hlavou, co asi může být tak zajímavého na „dalším“ živáku, který navíc nabízí pouze šest skladeb? Vivir En La Habana je ale překvapivě velmi působivá záležitost, a to i navzdory absence kytaristy a zakladatele kapely Chrise Steina, který se ze zdravotních důvodů ke kubánské výpravě nemohl připojit.

The Tide Is High Johna Holta (The Paragons) proslavili Blondie na svém albu Paranormal z roku 1980. Singl v té době dobýval hitparády, s oblibou je dodnes přehráván i na tuzemských rádiích a člověk už má tak nějak pocit, že víckrát jej slyšet nemusí. Verze z Havany je však něco jiného. Obklopeni kubánskými muzikanty včetně členů kapely Sintesis, se pouští do téměř devítiminutové uvolněné jamovačky, kdy se zhruba v polovině, po skvělé freejazzové pasáži, přejde v Groove Is In The Heart, a pak zase zpátky. Skvěle se na „ostrov svobody“ hodila i částečně španělsky zpívaná Wipe Off My Sweat, které hodně pomáhá flamenco kytara Tommyho Kesslera. Jestliže máTide Is High téměř devět minut, tak u Rapture se Blondie podaří dostat k desetiminutové hranici. V závěru skladby se přejde v coververzi Fight For Your Rights od Beastie Boys,ale ta nepůsobí moc přesvědčivě a je na ní maličko znát, že hlas Debbie Harry už přeci jen není to, co za mlada. 

Poslední album Pollinator je zde zastoupeno skladbou Long Time, dosti podobné letitému hitu Heart Of Glass, jež je na EP také přítomen. Možná tak mohla padnout volba na jinou píseň, nicméně obě jsou zahrány přesvědčivě (hlavně s Heart Of Glass si opět vkusně pohrají) a z kapely srší nadšení. Dreaming ženou kupředu bicí Clema Burka a ostrá Kesslerova kytara připomíná, že Blondie mají pořád trochu co do činění s punkem. 

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Poslední alba Blondie nebyly vůbec špatné, ale tahle kapela měla vždy své kouzlo také v živých vystoupeních, a tenhle záznam je jeden z nejlepších, který kdy vydala. Kapele to šlape a spolu s kubánskými hosty přichystala příjemný posluchačský zážitek. U některých skladeb jde možná i o nejzajímavější verze vůbec, jako třeba The Tide Is High, v níž Debbie Harry vypomáhají s harmoniemi zpěvačky  Ele Valdés a Maria del Carmen Avila. 

Blondie - Vivir En La Habana

Blondie - Vivir En La Habana

BMG 40:31

75%

Tagy Blondie Recenze alb

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY